Slut på kontot

När man lever som student har man aldrig bra med pengar. De är nästan slut redan innan man har nått den 10e varje månad. I december får vi dessutom ännu mindre pengar eftersom terminen slutar i mitten av januari. Det betyder alltså att jag borde snåla den här månaden. Alla som känner mig vet att jag inte kan hålla i mina pengar. Det är därför jag utöver skolan jobbar på två jobb, för att få det att gå runt.

Den här månaden har blivit lite väl slösaktig och då är vi knappt halvvägs. I måndags länsade jag mitt sparkonto och köpte en ny tv. Har haft den förra sen jag var 11-12 år, så det var på tiden. Blev en samsung 40 tumare, jag är mycket nöjd!







De här skorna fast i rött har jag kikat på hur många gånger om helst men inte tyckt att jag har haft råd. Kom på idén idag när mina föräldrar frågade vad jag ville ha i namnsdagspresent att jag kunde få en sko av dem och betala för den andra själv, ha ha. Jag sprang in och provade de röda, de satt perfekt. Tjejen i kassan gick in på lagret för att hämta ett par, då såg jag de lila. Jag provade dem också och blev kär direkt. Drog mitt kort, det funkade inte fast jag visste att jag hade pengar på det. Blev lite svettig, drog kortet igen, funkade inte. Gick ut i bilen där mamma väntade, hon provade sitt kort, funkade inte. Slutade med att jag fick springa ut och plocka ut pengar. Var helt slut innan jag fick mina kära skor.

Köpte även ett tyllkjol till min nyårsoutfit, hittar ingen bra bild så ni får nog vänta till efter nyår! =)


Kommentarer
anna

OMG! VAR köpte du skorna? Det är sådana viktiga fakta du måste berätta. De är helt underbara =)

2008-12-10 @ 16:26:45
URL: http://annabanan.blogg.se/
Sanna

z0mg Anna - de är ju så snygga. Du måste ta en hel outfit bild sen också!!

2008-12-10 @ 20:45:28
Sanna

z0mg Anna - de är ju så snygga. Du måste ta en hel outfit bild sen också!!

2008-12-10 @ 20:46:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0