Nolle-p/rookievecka... igen...

Hur jag våndades över att gå igenom denna pärs igen... Men rookieveckan blev inte alls så tokig! Mycket fest, nya människor och baksmällor! Det hade ju absolut kunnat vara värre! Nu är pluggandet i gång för full rulle igen! Att läsa engelska är väl lätt som en plätt tänkte jag, hur svårt kan det vara? Mjo, lite meckigt är det allt. All kurslitteratur är engelsk och all undervisning är på engelska. Lite klurigt att lära sig engelska - på engelska! Fick dock en lysande start då vi redan andra dagen utsattes för ett "pronounciation test". Det alldeles förträffligt bra! Inte nog med att jag läser engelska på heltid så ska jag dessutom bli en expert på teambuilding.Letade litteratur till denna kurs och fann en person som hade alltihop på pdf, hur fantastiskt är inte det. Värsta affärsidén!

Har införskaffat en pilatesboll. Med den fick jag ett häfte med övningar. Kalasbra övningar men jag har ett gigantiskt problem. Hur tusan tar man sig upp på bollen utan att dunsa i golvet?! Jag har aldrig hävdat att jag har ett fantastiskt balanssinne, men att det var så här illa hade jag aldrig kunnat ana! Jag kommer garanterat att ha ont i kroppen efter att ha försökt träna på bollen, dock inte av träningsvärk!


Kommentarer
Camilla & Irene

Hej anna!

att bestiga en pilatesboll är kanske svårare än vad det låter, hoppas att övning ger färdighet!
så du pluggar engelska du, vad kul! vi tampas också med engelska i international marketing...
utanför fönsterna på frögatan yr snön för fullt, antar att du inte saknar den alltför mycket.

hoppas att du mår bra och att livet leker!
kram Camilla & Irene

2008-02-01 @ 13:02:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0