Internationella kvinnodagen...

Eftersom jag inte vet vad internationella kvinnodagen egentligen står för så bestämde jag mig för att googla... Läser att dagen är till för att uppmärksamma ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Bara att det finns en sån här dag visar hur långt vi har kommit när det kommer till jämställdhet. Är de resterande 364 (i år 365) dagarna på året männens dagar?! Lite konstigt är det allt. Jag tycker att alla dagar skulle tillhöra alla. Även menlösa barn, mammor och pappor. Kan vi inte bara uppskatta varandra jämt? Måste vi ha speciella dagar utmärkta i kalendern för att köpa en blomma, ringa ett samtal eller köpa en present?

Vad tycker ni?!


Kommentarer
Ninah

Hehe :D ah eller så kanske man får prova ett par gånger för att lyckas så där snyggt ;D

2008-03-08 @ 21:09:30
URL: http://realfashion.blogg.se
Natta

vinnarna av Dior parfymerna är dragna :) se om det är du.

2008-03-08 @ 23:47:13
URL: http://naaatha.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0