Livsplan

Började fundera lite igår kväll när jag inte kunde sova på var jag vill bo i framtiden, det vill säga när jag är klar med pluggandet. Har suttit och kollat hur det ser ut på arbetsmarknaden och insett att det kanske inte är så jättesmart att bli företagsekonomilärare. Finns liksom inga jobb. Ska nog kanske satsa på engelska och samhällskunskap i alla fall. Ska boka in ett möte med studievägledaren, igen. De kommer vara så trötta på mig innan jag har kommit därifrån, de kommer slänga min examen i ansiktet på mig, ha ha. Nej då, de är väldigt tillmötesgående.

Har nog bestämt mig för att söka jobb i andra städer när jag är klar. Har en stad i sikte men jag vill inte säga nåt än. Mina planer har en tendens att ändra riktning ett antal gånger innan jag är framme. Det är ju ett par år kvar innan jag kan flytta härifrån.

Nu ska jag nog sova... tror jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0