"Are you really swedish?"

Måste bara berätta en jätterolig grej. Linns sambo/fästman är från Irland så det blir ju en hel del prat på engelska. Han pluggar på nåt engelskttalande program så det kom en del av hans studybuddies också. Jag pratade med en kille som var från Nigeria/Kanada/England (fråga mig inte). Jag berättade att jag är född inte så långt från Borlänge (Falun) då sa han "stopp, vänta, är du född i Sverige?!" Jag förstod inte vad han menade riktigt men då hade han fattat det som att jag var från England. Lite senare kom en kompis till Linn och frågade mig på engelska hur jag känner Linn. Jag började skratta och svarade på svenska att vi har pluggat ihop Skellefteå, ha ha. Han blev lite generad kan jag lova.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0