"It's like I've been smoking crack..."

Ska försöka mig på att skriva ett lite mer sammanhängande inlägg. Sitter och försöker skriva klart min compare and contrast essay. Eftersom jag hade noll koll på den där Abraham Lincoln var jag tvungen att läsa på lite. Är sjukt att jag inte har bättre koll egentligen. Har ju läst amerikans historia nu ett par veckor men jag känner fortfarande att jag inte vet när saker och ting hände. Ska börja med brittisk historia nästa vecka. Det är ju ännu krångligare så jag bävar inför detta. Tack och lov ska vi ha en jättebra föreläsare som faktiskt hade min fantastiska farfar som lärare för en hel massa år sen. Han berättade det för mig när jag hade mitt "pronounciation test" för ett år sen. Han kände igen mitt efternamn och frågade om jag hade släkt i Västerås. Och visst var det min farfar som han hade träffat när han precis flyttade till Sverige. Lustigt hur liten världen är.

Nu blev det en massa babbel i alla fall. Borde lägga energin på att skriva min uppsats på engelska istället. Idag fick vi lära oss en massa bra grejer om hur man använder och inte använder kommatering, semikolon och så vidare på engelska. Det är ganska annorlunda om man jämför med svenskan. Vi har en jätteroligt föreläsare. Hon tyckte att om vi skriver med så kallad comma splice kommer det vara som att, jag citerar "I've been smoking way too much crack" och så gjorde hon rökrörelser vid munnen, haha. Det var roligt när man var där i alla fall.

Nä mina vänner, om ni har lyckats ta er igenom de senaste två inläggen så, bra gjort! Nu ska jag göra lite nytta!


Kommentarer
Wysteriia

Svar: JA visst är det jobbigt? Blir ju inte bättre av att mina saker typ ligger över hela killens lägenhet sen när jag är här :P Har ju ingenstans att ha mina saker så dom ligger i en resväska o typ utspritt....haha :D uscha!



Längtar till den dagen jag har råd med något eget så jag slipper åka hit o dit o fram o tillbaka o bo i en resväska ;)

2009-02-12 @ 22:45:39
URL: http://Wysteriiasblogg.se
annabanan

Sv: Jag för min del får ålderskris av att alla som är yngre än mig nu helt plötsligt är stora och vuxna.



Jag har förresten, äntligen, skaffat mer tyg så jag kan sy ihop din väska. Om du nu fortfarande vill ha den. (Jag vet inte om du mailat, jag har iaf inte fått nåt. organised[email protected])

2009-02-13 @ 13:05:50
URL: http://annabanan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0