Ska försöka...

...att inte bli så politisk men det är svårt eftersom jag är ganska engagerad (väldigt ganska just nu). Trodde när jag gick med i ett politiskt parti för cirka ett år sen att jag skulle vara med på alla möten och träffar. Än så länge har jag minsann inte gått på ett enda. Dåligt av mig men jag ska skärpa mig när tiden finns. Läser alla utskick jag får i alla fall, det är väl en bit på vägen.

Nog om det. Idag var jag tillbaka till skolan igen. Upptäckte att jag hade missat fler föreläsningar än vad jag trodde i den ena kursen jag läser. Eftersom vi har minst 80% närvaro är det inte så bra. Egentligen ska man ta igen det kommande termin men eftersom min lärare ska gå i pension efter sommaren kändes det inte så bra. Jag pratade med henne och vi kom överens om att jag ska skriva små uppsatser om alla dikter och noveller som jag missat att gå igenom. Jag har redan läst alla så det blir att fräscha upp minnet bara och svara på lite frågot. Himla snällt av henne tycker jag. Annars hade jag inte kunnat få hela mitt betyg förrän i höst och så länge vill jag inte vänta, vill bli klar nu!

Hela veckan kommer att präglas av pluggning. Har en hel massa att göra så det blir en oglamourös vecka vill jag lova! Får skriva en att göra lista och pricka av sakerna en efter en. Skickade nyss in en diktanalys på engelska (såklart) som ska vara inne imorgon bitti - check!

Nu ska jag sluta svamla och sova lite!


Kommentarer
Sanna

Hör av dig om du behöver nån holp eller anteckningar =)

2009-05-12 @ 06:17:30
URL: http://jagskablilarare.blogspot.com/
annabanan

Ojoj, man ska ju rösta också. Jag vet typ ingenting om sånt.

2009-05-13 @ 21:41:02
URL: http://annabanan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0