Helgen som varit

Go' kväll i mörkret!

Tycker alltid att det går så fort när hösten kommer. De ljusa nätterna är ett minne blott. Nu får man tända lampor och ljus för att kunna se nåt om kvällen.

I fredags vaknade jag med nackspärr, panik! Skulle ju servera på ett bröllop dagen efter. Ringde vc eftersom jag har haft problem med inflammation i axel och nacke tidigare. Fick en tid redan 20 minuter senare. När jag kommer dit möts jag av en gaaaalet foxy doktor. Han konstaterade att jag bara hade sjukt spända muskler i hela ryggen. Dagen efter var jag frisk. Tror att hans beröring satte igång blodcirkulationen ordentligt! =) Bröllopsfixet gick alldeles utmärkt. Jag och Jeanette var ett utomordentligt team och allt flöt på bra (om man bortser från felkörningen på väg dit men nu har vi sett mycket av södra Stockholm i alla fall).

Anyways, har dragit på mig nån knasig sorts förkylning eller nåt i den stilen. Kan lova med min tur att jag plockade med mig svininfluensa från London. Har i och för sig ingen feber men däremot en knasig hosta och hes hals. Igår morse när jag vaknade var rösten totalt väck. Mycket läskigt. Ja ja, vad kan man göra? Jag spenderade dagen hos min lilla mamma som bjöd på fantastisk lunch, kött, potatis och svampsås, yum! Passade på att ligga en stund på hennes spikmatta. Kändes lite bättre i ryggen efter det.

Nu ska jag ta några alvedon och sussa, hoppas hostan är borta imorgon så att jag inte blir satt i isolering!



Kommentarer
therese

låter som du har fått samma sjuka som jag och mina barn...ingen feber men snuva och jobbigt i bröstet. Krya på dig!

2009-09-15 @ 08:39:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0