Var tog min ungdom vägen?

Ibland inser jag att jag minsann inte är 16 längre. Hade totalt glömt bort att valborg inträffar imorgon. När folk började fråga hur min fredagkväll ska se ut tänkte jag "som vanligt... hemma i soffan... eller nåt". Fick mig ännu ett slag i magen när min nyinflyttade granne drog på musiken och släppte in en hel hoper med folk. Herrejisses, jobbar ingen imorgon? Här sitter jag ihopsjunken i soffan omringad av en massa kläder, skräp och annat skoj som jag inte har orkat lägga på sin rätta plats. När jag var ung firades torsdagen som "dagen före fredag". Men icke nu! Kanske ska dra fram vindunken och slå till på ett glas rött. Eller så borstar jag tänderna, kryper ner i sängen och inser att det faktiskt är en dag imorgon också...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0