Jo här sover vi

Jag har belönats med en fantastiskt fin och trött dotter. Jag har nu fått sova åtta timmar, två nätter i rad. Lyxigt värre! Mitt lilla hjärtegull har vaknat, ätit och sen somnat om en stund till.

Jag har läst att man kan börja sätta rutiner för barn vid tre månader. Nu närmar vi oss och jag har insett att jag inte vet hur, var och när vi ska göra saker. Fram till nu har vi enbart gått på känsla. Hon har ätit när hon har verkat hungrig och fått sova när hon har varit sömnig. Hur tusan ska vi göra nu? Är det tokigt att försöka styra eller mår lilla E bäst av att jag bestämmer när och hur vi gör saker?

Det nya nu är i alla fall att hon sover ensam på dagen, inte i mitt knä! Det är toppen att ha uteplats där vi kan ställa ut vagnen under middagslurerna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0