I put some new shoes on...

image4

Sådär, då var väskan så gott som färdigpackad efter sisådär fyra-fem ompackningar. Om det finns nåt jag är dålig på så är det att packa, jag vill ta med mig allt jag äger, vilket såklar inte skulle hålla flygmaxvikten på 20 kg. Började dagen med att städa ur lägenheten en sista gång. Efter det åkte jag tillsammans med min mor och åt en hallonsnäcka på Slagsta Glass. Är ju tradition att äta där på skolavslutningsdagen som för mig fick bli idag. Ikväll vankas det grillat med familjen, något som också har blivit något av en tradition, att grilla kvällen innan jag ska flytta.

Då var det slut på ännu en period i mitt liv och en ny era är på väg. Varje era kräver sitt soundtrack. Den här gången är det Paolo Nutini som gäller, speciellt sången "New Shoes", fantastisk sång som känns som att den passar i mitt liv som det ser ut just nu. Har haft många andra soundtrack under åren som gått, efter gymnasieperioden var det "Det är över nu" som spelades flitigt, inför Australienresan var det "nej" med Raymond och Maria, där det sjunger att de aldrig kommer komma tillbaks. Den passade in, tyckte jag då. Under resandets gång spelades "Leaving on a jetplane" konstant eftersom vi under ca 3 månaders tid lämnade en massa städer, dock inte med flyg utan med den lite mindre glamourösa Greyhoundbussen. Min tid i Skellefteå var fylld med så mycket musik att jag inte kan bestämma vad som skulle kunna återspegla den tiden. Om jag måste välja så säger jag nog "Dance to get laid" av The Trams, ha ha!

Dags att dra vidare. Ska försöka hålla bloggen uppdaterad.

Ses när vi ses!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0