Sträckläsning

Usch vad segt det var med skola idag, även om det bara varade i 45 minuter så var det bra segt. Idag tog de i alla fall närvaro så det var ju inte helt i onödan. Innan jag gick till skolan var jag på apoteket och hämtade ut tabletterna som jag ska äta i fyra dagar. Fick sån sjuk huvudvärk efter dem. Tur att jag inte behöver äta dem så länge. Känner mig lite piggare men jag har fortfarande kvar pepplor i ansiktet. De känns alldeles sträva, jätteäckligt. Som om jag har solat hela dagarna i 20 år. Som läderhud! Usch! Men jag hoppas att de försvinner annars får jag ju gå till nån annan doktor.

När jag kom hem la jag mig och läste min bok som ska vara klar till imorgon. Det är den bästa hittills av litteraturböckerna, den heter Sula. Kan faktiskt rekommendera den. Den är på engelska så klart men inte så svårläst. Har läst ca 100 sidor under eftermiddagen så nu har jag bara 30 kvar, skönt. Då kan jag vara lite aktiv i diskussionen den här gången. Sist var det lite pinsamt eftersom jag inte hade läst hela boken, inte ens halva så jag visste ju ingenting. Föreläsaren har dessutom en tendens att tro att jag kan en hel massa, vilket i och för sig är bra men jag kan ju aldrig bara sitta och lyssna för han ställer ofta frågor direkt till mig. Jag kör alltid med knepet att man ligger i och är ambitiös i början så att lärarna eller föreläsarna ser detta. Det kommer de ihåg och då kan man slappna av senare i kursen. Jag har klarat mig superbra på det systemet under alla skolår.

Nu ska jag läsa klart boken, proppa mig full med allergitabletter (som gör mig superdåsig) och sen sova i min nya säng som för övrigt är världens skönaste!


Natti natti kära vänner!


Kommentarer
anna

svar: haha ja den är helt underbar! finns så många bra klipp därifrån :)

2008-04-21 @ 22:59:58
URL: http://addspirit.blogg.se
Dress Like a Princess

Sov gott

2008-04-21 @ 23:45:10
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Dress Like a Princess

Allt bra idag?

2008-04-22 @ 08:22:37
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0