Plugglördag

Vart tog den här dagen vägen?! Har suttit djupt nedsänkt i mina böcker. Har insett att jag börjar bli en pärla på det där med svensk-engelsk översättning. Kan kanske göra karriär som översättare... vem vet? Kan inte bli mycket sämre än en del som jobbar med det idag. Kollade på nån amerikansk sit-com där de pratade om "science projects". Enligt undertexten så kunde man simulera ett vulkanutbrott med hjälp av baconsoda?! Baconsoda?! Något nytt ämne som jag aldrig har hört talas om. Det engelska ordet var "baking soda", bikarbonat så klart, suck! Ska ta tag i tantsnusköversättningarna snart. Det om något visar om jag kan det där med översättning.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0