Blommor - en dyr historia

Igår införskaffade vi lite våriga blommor till hemmet. Jag kände mig inspirerad av en massa fina bilder jag sett på våriga och påskiga uppsättningar. Videung tänkte jag, det är ju fint. Plockade åt mig två kvistar och kollade på priset. 70(!) kronor?!?! På riktigt? För två ynka kvistar vide skulle jag behöva punga ut med 70 kronor. Nej tack!

Vi åkte vidare till nästa blomsterbutik. Ranunkel, tänkte jag. Det har jag sett att flera har. Det känns vårigt. Ta tre betala för två, kanon! Eller jaha, ok. En bukett med tre blommor i kostar visst 100 kronor. Så, nio blommor för ensast(?) 200 kronor. Va fan! Blomindustrin måste vara en miljonindustri värd att satsa på.

Vi kom hem med några påskliljor, krokus och kryddor.



Kommentarer
Mathilde

SV: Oj det låter jobbigt. =( men det är skönt att de kan sova i sin egen säng. Så kanske man kan sova lite bättre. =D Glad påsk!

(tack för din kommentar och sorry för det sena svaret)

2013-03-29 @ 15:02:05
URL: http://carmenmathilde.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0