Fluff - för en mer balanserad kost

Köpte sån amerikansk marshmallowsfluff här om dagen. Har kollat på det länge men det har inte blivit av att jag köpt hem det. När jag kom hem läste jag på pappret runt burken. Såg att det inte fanns någon förteckning med näringsinnehåll eller innehållsförteckning. Jag har en sån grej för mig att jag alltid, då menar jag verkligen alltid läser näringsinnehållet på saker. Spelar ingen roll vad det är för något och egentligen inte vad som står heller men jag måste liksom kolla. Nu fanns det inget sånt på denna burk så jag läste det som stod. Det fanns bland annat serveringsförslag. Man kan ha det i varm choklad till exempel eller så kan man bre det på sin smörgås för en mer balanserad frukost(?). Det är helt sant. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Så, om man vill hålla vikten då ska man alltså bre marshmallowsfluff på sin smörgås?! Det fanns även "recept" på en traditionell fluffernutter. Det är tydligen en smörgås med ett lager fluff och ett lager jordnötssmör - jag citerar "för att få hög och bra proteinmängd." Amerikanerna vet hur man äter gott och nyttigt! =)  

image77

Tro mig, innehållet i min burk kommer inte att ätas till frukost eller med jordnötssmör heller för den delen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0