Grill och Banoffee Pie

Oj var tog tiden vägen?! Har bara vilat hela eftermiddagen, slumrade till och med till en stund. Nu håller jag på att gör mig i ordning, i sista sekund som alltid den senaste tiden. Håller dessutom på att koka kondenserad mjölk eftersom jag tänkte ta en banoffee pie med mig. Det är så sjukt gott! Om ni inte har provar den så gör det. Det tar lite tid eftersom konserven ska koka i 3 timmar men den klarar sig ju nästan själv.

image80

Recept på Banoffee Pie:

1 Burk kondenserad mjölk
100 g smör
200 g digestivekex (jag använder fullkorn)
2½ dl vispad grädde
3 bananer
Ev. Mörk choklad

Koka konserven med kondenserad mjölk i 3 timmar, se till att den är täckt med vatten hela tiden. Hacka eller kör digestivekexen i en matberedare och blanda dem sen med smält smör. Bred ut digestive"smeten" i en form med löstagbara botten. Bred på kolasmeten (mjölken) skiva bananer, lägg dem på kolan och toppa med vispad grädde. Riv eventuellt över mörk choklad!
Enjoy!

Fick precis veta att jag får skjuts till bror, yay!

Ha en bra kväll!


Kommentarer
VintageRetroPrinsessa

Lät sjukt gott det där ;)

Mvh Jessica

2008-05-02 @ 17:07:40
URL: http://www.bambii.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0