Allergichock

Igår kväll gjorde jag mig i ordning för att gå och sova när jag plötsligt kände att det hettade lite om kinderna. Jag gick till spegeln och såg som pepplor i hela ansiktet. Jag trodde att det berodde på sminket och tvättade bort det. Inget hjälpte, det blev värre och värre. Till slut var jag prickig ner på halsen och läpparna började svullna upp. Jag ringde motvilligt sjukvårdsupplysningen, de säger ju ändå alltid bara att man ska avvakta och se. Men inte den här gången kan jag lova. Hon sa åt mig att åka till akuten direkt. Eftersom hon sa det så snabbt blev jag lite orolig. Ville inte åka själv så min bror körde mig och följde med in. Akuten är ju inte kända för att vara snabba men igår kom jag in, låg på en säng med sladdar hit och dit som kollade mina värden, innan min bror ens hade hunnit parkera bilen. Har man andningssvårigheter då får man hjälp supersnabbt. Tack och lov så spred det sig inte till munnen så jag fick dricka steroider och vänta i en och en halv timme. Jag va så trött och ville bara hem och sova. Tack och lov för att min bror var med, tänk att ligga ensam i ett sterilt, tyst rum och bara vänta. Usch!

Idag ska jag till skolan, sen ska jag kolla sänglampor på Clas Ohlson!


Ha en bra dag!



Kommentarer
Lina

Jovisst, samtidigt som jag är lite missnöjd med att få tandställning först nu när jag är 19 så är jag ju också glad att få det fixat.. Men jag har hållit på o gått till olika tandläkare i 7-8 års tid och dom har inte vetat vad dom ska göra, så det är väl det som gjort mig mest arg. Men får hoppas att allt går bra nu bara :) Har redan opererat käkarna en gång så om det är nåt du funderar över så är det bara att fråga ;) Ha en bra kväll du med!

2008-04-21 @ 17:06:51
URL: http://linaida.blogg.se
Natalie B

Usch va läskigt! men kom de inte fram till vad det var?

svar: Då förtjänar du verkligen lite ledighet nu!

2008-04-21 @ 18:50:28
URL: http://natalieb.blogg.se
Josiee

gu va äskigt! hoppas det inte händer igen!

2008-04-21 @ 21:28:35
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0