Trevlig Valborg

image76

Förstår egentligen inte syftet med denna helgdag. Vi tänder eldar för att hälsa våren välkommen, weird! När jag var liten gick kvällen ut på att titta på brasan och smälla smällare, eller rättare sagt titta på när mina bröder smällde smällare + alla andra barn. Jag var nog lite rädd för dem när jag var liten, smällarna alltså, inte mina bröder eller de andra barnen för den delen. Senare under tonåren gick kvällen ut på att dricka sprit utomhus, det spelade inte så stor roll var. Det häftigaste var ändå "sandstugan." Jag var där en gång. Det var ett hus mitt i skogen utan belysning. Man såg absolut ingenting - kul! Vi visste verkligen hur man festade till det. Idag känns det som att denna dag/kväll kunde kvitta. Det är som vilken onsdag som helst. Själva ska jag grilla lite och bara mysa.

Vad har ni för planer för kvällen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0