Vatten över huvudet?!

Den senaste tiden har jag verkligen kännt mig helt slut. Insåg idag att jag måste lära mig att säga nej ibland. Och framför allt att inte ta på mig nya saker som jag inte alls hinner med. Nämnde tidigare att jag skulle börja jobba ideellt på en tjejjour men jag var tvungen att tacka nej. Har fyra tentor här framöver samt ett PM som ska skrivas. Ett PM som ska bygga på den kurslitteratur som jag inte ens har börjat läsa än. Hur ska detta gå?!

Igår var jag hos studievägledaren för att försöka reda ut min framtid. Jag hade innan jag gick dit som plan att få en examen så att jag kan undervisa i engelska och företagsekonomi. Något som skulle vara lättare sagt än gjort visade det sig. För att göra en lång historia kort så måste jag läsa klart företagsekonomin på ett annat universitet/högskola där jag kan genomföra min verksamhetsförlagda utbildning. Detta skulle betyda att jag skulle vara tvungen att flytta för en termin. Då skulle jag hitta bostad där, hyra ut min lägenhet här hemma och sen i slutändan är det inte ens säkert att jag skulle få tillgodoräkna mig de poängen! Meck? Skoja inte! Ska nog hoppa av igen, flytta någon annanstans och jobba istället!

Oj va långt och krångligt det blev. Tänk er att det är kortversionen av vad som pågår i min hjärna just nu +1000 saker till! Nu ska jag krypa ner i min fantastiska säng och kolla på en av alla de filmer jag fick förra veckan men som jag inte har hunnit kolla på!

Go natt allihop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0