Bra förebild

Jag försöker alltid vara en bra förebild för mina syskons döttrar. Jag försöker ta mig tid för dem så ofta jag kan. Ta en sväng på stan, en fika eller filmkvällar. Tyvärr har jag inte så jättemycket tid men jag tycker ändå att det är viktigt att de vet att jag finns där och att jag ser dem.

Nu har jag bestämt mig för att dela med mig av min tid till andra som behöver stöd. Har precis anmält mig att arbeta ideellt som "stödperson" åt unga tjejer. Att prata och chatta med dem om deras problem. Tycker att det är viktigt eftersom det är så många ungdomar idag som mår dåligt, som känner sig stressade och inte har någon som lyssnar. Jag har egentligen inte så mycket tid men tänk om alla hade den inställningen. Då skulle det inte finnas några hjälplinjer eller vad de kallas för! Jag tycker att fler borde ta sitt ansvar, det krävs så lite!



Kommentarer
Judy

Hej vän! Kikar in hos dig då och då, trevlig läsning måste jag säga:) Undrar vart det var du anmälde dig, låter jättebra och intressant, är kanske lite sugen:) Hoppas du mår bra annars! Kram kram och glad påsk!

2008-03-20 @ 16:49:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0