Onsdag

Har varit i skolan hela förmiddagen idag. Vi gick igenom vad vi ska tänka på under de kommande två veckornas vfu. Efter det åkte jag ut till Kvicksund för att plocka in posten. När jag kom hem var jag alldeles slut. Var uppe lite väl sent igår för att följa Filip och Fredriks valvaka. Somnade innan röstsiffrorna började trilla in så det första jag gjorde när jag vaknade imorse var att kolla texttv vem som vann. Tycker att det är helt fantastiskt att det var högre valdeltagande än vad det brukar vara i USA. I Sverige hade vi senast runt 80% vilket är mycket bra. Jag tycker att det är sjukt viktigt att gå och rösta. Blir sur när folk som inte röstar klagar på samhället, hur kan man klaga när man inte har varit med och försökt påverka?

Från det ena till det andra låg det en överraskning på hallmattan när jag kom hem. En av mina favoritfilmer Att göra en pudel. Får kolla på den när jag kommer hem från jobbet ikväll. Nu ska jag skriva klart min modeartikel sen ska jag plugga lite matteinlärning innan det är dags att gå och jobba.




Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ska inte du också ta och boka då?

2008-11-05 @ 15:12:11
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0