Måndag är inte en så tokig dag

Go kväll!

Igår eftermiddag ringde min brorsdotter och frågade om hon kunde komma över och sova här. Min första tanke var att det inte alls gick eftersom jag hade skola idag. Jag funderade i fem minuter och ringde upp igen och sa att det visst gick men att jag skulle iväg idag. Så vi spenderade kvällen med att mumsa nachotallrik, baka chocolate chip cookies och kolla på Att göra en pudel. Jag fick även en välbehövlig nackmassage, det är bra med syskonbarn! =)

Idag har jag som sagt varit i skolan och analyserat dikter från romantiken. Det var mycket roligare än jag trodde det skulle vara. Jag gillar poetry (vad heter det på svenska? Lyrik?). Undrar om det finns nåt sånt flummigt fik i Sverige där man läser dikter högt. Det vore coolt tror jag.

Imorgon ska jag spendera en hel dag med min lilla mamma. Först ska vi handla mat och titta på golvplattor till min balkong. Sen ska vi åka till Västerås och hälsa på min kusin och hennes lilla tjej som hunnit bli ett år redan.

Men nu blir det Project Runway och sen lite sömn. Hoppas huvudvärken ger med sig till imorgon. Trots att den hållt i sig i fyra dagar kan man ju alltid hoppas.

Natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0