Tillbaka till verkligheten

Good evening dudes and dudettes!

Idag har jag gjort första skoldagen. Kändes faktiskt riktigt roligt om jag ska vara ärlig! Statsvetenskap står på schemat några månader framöver och det verkar mer spännande än det låter. Kände mig dock lite elak efter föreläsningen. Eftersom vi ska börja använda litteraturen redan nu (och jag som vanligt inte har införskaffat den) så skyndade jag mig till biblioteket i hopp om att det skulle finnas ett ex kvar. Det gjorde det, men när jag är på väg till rätt gång för att hämta boken ser jag en kille som läser samma kurs som står och kikar på bokryggarna. Jag gick fram och norpade boken, precis framför näsan på honom. Han sa lite uppgivet "jaha, vi är nog ute efter samma bok". Jag fick dåligt samvete och påpekade att han var före mig och kunde ta boken. Han tackade nej och menade att han kunde fixa den på något annat sätt. Efter att ha frågat ca 5 gånger till gav jag mig och gick lättad och lånade boken. Jag erbjöd mig i alla fall.

Imorgon blir det till att läsa sen ska jag åka ut till min bästa mamma och sova där. Hon ska till mormor på onsdag och då passar jag på att åka med till skolan eftersom det är på vägen. Kan jag slippa åka tåg så gör jag det gärna. Får en helkväll med min mor också, kan kanske bjuda henne på lite middag.... den som lever får se!

Ha en bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0