Good things come in three

Idag har jag haft fullt upp. Var först hos fru doktorn på morgonen, men bara för receptförnyelse, jag är inte sjukare än vanligt annars. Sen var det skola en stund innan det var dags att slänga i mig en macka till lunch för att hinna fota (dvs assistera Sanna som fotade) bilder till nästa Kåranen. Satt sen en timme i biblioteket och pluggade innan det var dags för tandläkaren. Jag bävade för att gå till tandhygienisten. Har inte varit på jättelänge och eftersom jag lätt får tandsten så kände jag att jag skämdes lite. Vi bestämde dock att jag ska operera bort en visdomstand (egentligen var det en tandläkare som gjorde det) om två och en halv vecka. Har opererat bort en tidigare, själva operationen är ingen fara men stygnen i munnen som man får dras med i en vecka efter är inte så roliga!

När jag satt i väntrummet hos tandläkaren gick en manlig läkare förbi. Han såg att jag satt där men innan han lämnade rummet körde han upp hela fingret i näsan och grävde runt. Jag höll på att kräkas! Jag är inte alls känslig men tanken på att han sedan ska pilla med de fingrarna i någon stackars patients mun fick mig att hulka lite. Hade jag fått honom hade jag nog inte gått in!


De hade kampanjpris på brittiska tidningar idag så det fick bli tre istället för de vanliga två. Ciggisarna fick jag av Therese. Hon brukar få hugga en av mig lite då och då så nu kände hon att hon ville ge tillbaka, det gjorde hon med råge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0