Tidsfördriv

Att få tiden att gå under mammaledigheten är inga problem. Dagarna och veckorna flyger förbi. Barnet växer (äntligen) och jag krymper (sakta men säkert).
Nu har jag fått ett sådant barn som inte gärna är ensam eller snarare hon totalvägrar all sorts ensamhet. Att vara nära nära konstant är inte bara mysigt utan ett måste. Detta gör att jag har svårt att göra saker som kräver mer än en arm. Vi hänger mest i soffan eller sängen, jag och lilla E. Jag behöver trots allt någon sorts stimulans när jag bara sitter eller ligger. Därför brukar vi börja dagen med amning samtidigt som vi lyssnar på Vinter i P1. När vi sedan förflyttat oss till soffan plöjer vi några avsnitt av Drop Dead Diva för att sedan läsa lite Hormoner & Hemorrojder.
 
Jag längtar lite lagom tills det blir varmare ute och lillan är stor nog att åka på lite äventyr. Tills dess bäddar vi ner oss i soffan och myser medan graderna ute sjunker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0